Reageer op deze stelling uit HGJB-Cruciaal

Mijn geloof is gebaseerd op goede argumenten!

Wie is God? Hoe weet ik dat Hij bestaat? Hoe kun je iets van Hem ervaren? Vragen genoeg wanneer je nadenkt over het christelijk geloof. In het eerste nummer van Cruciaal staat een artikel over geloven. We zijn benieuwd naar jouw reactie op de stelling: Mijn geloof is gebaseerd op goede argumenten.

semavoor
10-03-2009 22:32:34
hey Donald,

Leuk dat je over het economisch drama nagedacht hebt. Ik lees jij dat jij een oplossing bedacht hebt voor de dan exgevangenen, en dat we minder belasting kunnen betalen. Dat klinkt goed, maar we zullen dan talloze werklozen hebben, waardoor er geen geld is om die huizen te bouwen. De regering zal hier eventueel aan mee kunnen financieren, waardoor we alsnog veel belasting betalen. Ik denk wel als iedereen langzamerhand over een tijdperiode van misschien wel 100 of 200 jaar zal gaan leven volgens de bijbel, we er wel in kunnen groeien.

Gr
donald
09-03-2009 23:03:35
Als iedereen het zelfde zou gaan geloven zou natuurlijk fantastisch wezen. Dan zouden we daar in ieder geval geen ruzie over kunnen maken.

maar op het moment dat je de bijbel voor waar aanneemt wil niet gelijk zeggen dat je geen zonde meer doet.

de bijbel is een richtlijn geen leer om perfect te worden.

economisch drama? ik denk het niet die tbs kliniek of gevangenis die gebouwd moet worden. is misschien niet meer nodig maar die mensen die anders in de gevangenis zouden zitten hebben wel een dak boven hun hoofd nodig. en wanneer er niemand in de gevangenis zit. hoeven wij minder belasting te betalen. net zoals de andere overheidsberoepen die worden genoemd. dus of het een probleem wordt voor de economie dat durf ik niet te zeggen maar volgens mij is belasting voor iedereen altijd een probleem geweest. en dat is dan in ieder geval al opgelost.

maar ik moet er wel bij vertellen dat ik het een interessante gedachten gang vind.

Groetjes.
semavoor
07-03-2009 18:08:53
Als iedereen nu zal gaan geloven en volgens bijbel gaat leven, dan stort de wereld in. Geen criminelen meer dus geen agenten,rechter,advocaten en juristen, Dus geen gevangenissen gebouwen,tbs klinieken,rechtzalen en advocatenkantoren die gebouwd moeten worden, waardoor in de bouw minder werk is, met andere woorden economisch drama. Staat dit in de bijbel beschreven met een goeie oplossing?
semavoor
07-03-2009 18:08:32
Als iedereen nu zal gaan geloven en volgens bijbel gaat leven, dan stort de wereld in. Geen criminelen meer dus geen agenten,rechter,advocaten en juristen, Dus geen gevangenissen gebouwen,tbs klinieken,rechtzalen en advocatenkantoren die gebouwd moeten worden, waardoor in de bouw minder werk is, met andere woorden economisch drama. Staat dit in de bijbel beschreven met een goeie oplossing?
semavoor
07-03-2009 14:47:39
Interessant Arwin, waarop baseer jij op dat het hele geloof zo sterk gegrong is. Zijn dat argumenten die we gewoon als marionetten moeten geloven. Of zijn het keiharde waarheden die te onderbouwen zijn, en wetenschappelijk te bewijzen zijn.
WWJD
16-09-2008 17:21:04
om nou argumenten te noemen... het is vooral ervaren, vertrouwen en geloven om God en met God. Maar het ervaren bijvoorbeeld is wel duidelijk bij mij als ik bid of uit de Bijbel lees is God er bij zo ervaar ik dat, maar om nou echt argumenten te noemen....net zo als Arwin
Arwin
31-08-2008 16:47:28
tsja.. wat zal ik hier eens van zeggen;)
het hele geloof is zo sterk gegrond dat er genoeg argumenten zijn!
Maar ik weet niet of mijn geloof specific gebaseerd is op het geloof...
mijn geloof is meer gebaseerd op leren, ervaren en weten...

Je bent nog niet ingelogd! Log snel in om te kunnen reageren!

Nog geen account? Klik hier om een account aan te maken en profiteer van de vele voordelen!