Reageer op deze stelling uit HGJB-Cruciaal

Je moet stevig in je schoenen staan om op....

In de nieuwste Cruciaal staat een artikel over internetgebruik. Reageer op de volgende stelling: Je moet stevig in je schoenen staan om op een goede manier met internet om te gaan.

boeredochter
16-04-2009 16:54:02
ik ben het met donald en lineke eens, je moet stevig in je schoenen staan. het is soms heel zwaar als christen tussen de niet christenen op internet te surfen.
je kunt vaak niet echt om niet christenen heen, zeker als je een redelijk technische studie doet, en internet de manier is om met je medestudenten in contact te blijven.

wel zijn er natuurlijk filters en dingen die ervoor zorgen dat je niet zo gauw met 'slechte' dingen in aanraking komt, maar dan kun je niet eens meer christelijke bandjes op YouTube op zoeken.

@semavoor, hoe weet je dat je gezonde verstand de beste manier is?

groeten, een studentje
Lineke
06-04-2009 20:02:15
Misschien léér je wel stevig in je schoenen te staan als je op internet komt. Dat was bij mij in elk geval wel zo.
@ Semavoor: Niet iedereen gebruikt z'n gezonde verstand. Niet iedereen is rationeel ingesteld. Sommigen gaan af op iets anders en maken (niet per sé logischerwijs) fouten. Jij bent waarschijnlijk gewend je eigen mening te hebben en je eigen ding te doen. Maar niet iedereen zit zo in elkaar, niet iedereen weet van nature hoe je met internet om moet gaan. Kortom: dat valt niet over één kam te scheren.
donald
08-03-2009 17:33:15
ja je moet stevig in je schoenen staan. als christen zijnde wordt je vaak door omstanders uitgeprobeerd. of je moet je altijd verdedigen over dat je bepaalde dingen niet doet op zondag. andere mensen vinden jou manier van geloven maar raar en blijven vragen. je moet je eigen geloof meerdere malen in een week verantwoorden. niet iedereen is hier goed in en houdt dit vol. dus mijn conclusie. ja je moet stevig in je schoenen staan. maar mensen om je heen kunnen ook rekening houden met die christen die het niet altijd even makkelijk heeft.

groetjes.
semavoor
07-03-2009 14:50:05
Nee je hoeft niet stevig in je schoenen te staan, want met je eigen gezonde verstand weet je precies wat een goede manier is

Je bent nog niet ingelogd! Log snel in om te kunnen reageren!

Nog geen account? Klik hier om een account aan te maken en profiteer van de vele voordelen!