Reageer op de straatvraag uit HGJB-Cruciaal

Wanneer zou jij niet meer twijfelen aan Gods bestaan?

Een nieuwe rubriek in HGJB-Cruciaal. Tussen het winkelend publiek speurt Wilbert van de Kamp naar verrassende antwoorden op de straatvraag. Hoe zou jij gereageerd hebben op de straatvraag?

frietje () pickwick
09-01-2011 15:56:24
ik zou pas niet meet twijfelen als het allemaal voorbij is als er een nieuwe wereld is dan pas zou ik niet meer twijfelen.

ik zou wel kunnen zeggen als er een wonder gebeurt,
maar er gebeurt elke dag wel een wonder.
als een kind geboren word bijvoorbeeld.
Esmay
23-05-2009 03:02:15
Lineke;

Ik hoop niet dat je hierop hoopt,
De satan is hier veel te actief voor etc. en een geloof blijft een geloof, tenminste; dat denk ik.
Lineke
06-04-2009 20:06:09
Wanneer de filosofie een logisch antwoord geeft. De filosofie is de baas over alle wetenschappen. Elk bewijs dat je met je zintuigen kunt waarnemen kun je vanuit twee perspectieven bekijken. Daar kom je niet verder mee. Pas als de filosofie een logisch, met het verstand beredeneerd antwoord geeft, is het 'bewezen'. Vraag is alleen: gaat dat ooit gebeuren?
jkroon
15-09-2008 12:14:47
Veel mensen zeggen: eerst zien dan geloven. Ik heb gemerkt dat het juist andersom is: eerst geloven en dan zien. Als je de keus maakt om je te bekeren (om te keren) dan zal de Heilige Geest je de dingen van God laten zien.
Arwin
31-08-2008 16:42:29
Ik denk dat er soms altijd twijfel kan ontstaan...
zelfs als er een wonder voor je ogen gebeurd is het nog maar de vraag of je het wil zien...
En hoe sterk je geloof ook is, je kan altijd een keer twijfelen..
maar nu maak ik de vraag iets anders:
hoe voorkom je twijfel?
doormiddel van veel goede gesprekken met vrienden of clubleiding of iemand anders...

Je bent nog niet ingelogd! Log snel in om te kunnen reageren!

Nog geen account? Klik hier om een account aan te maken en profiteer van de vele voordelen!